tiistai 24. marraskuuta 2015

Kuukausi jouluaattoon ja piparkakkukuppiherkut..

Hei!
Tulin pikaisesti vielä heittämään moikat, kun sain karhattua lapset nukkumaan. Huomenna on taas 2/3:lla muksulla kokeidentäyteiset päivät koulussa. Saavat kunnon yöunet, niin jospa sitten kokeissakin loistavat. Tänään on myös 24.päivä; eli tasan kuukausi jouluaattoon! Hieno homma! Minä olen jouluimmeinen ja jaksan hehkuttaa joulua ja lunta. 
Jaan yhtäkkiä helpon herkun, jota valmistin viime jouluna pariin otteeseen. Itse käytän laiskana kaupan valmista piparkakkutaikinaa. Nappaan siitä pyöreällä muotilla palat, jotka paistetaan väärinpäin käännetyn muffinssivuoan päällä. Olen tehnyt isojen ja minimuffinssien vuokaan riippuen siitä, miten paljon kahvipöydässä on muuta tarjottavaa. Taikina paistuu hienoksi kupiksi. Jos tuntuu, ettet saata laittaa taikinaa suoraan vuokaan, käytä paperista vuokaa välissä. Se lähtee kyllä pois. 
Valmiin, jäähtyneen piparikupin pohjalle olen laittanut suklaisen kolikon, koska kun kuppi täytetään esim. rahkalla tai vanukkaalla, vettyy piparikupin pohja helposti. Itse käytän aikaa täytteen valintaan. Olen usein valinnut rahkan joulumakuja. Nämä sopivat hyvin minimuffinssivuoan kokoisiin annoksiin. Isoissa kupeissa annos on jo niin mittava, että "joulunmakua" alkaa olla jo aika lailla. Annoksen voi sitten koristella haluamallaan tavalla. Nämä ovat kivoja ja tosi helppoja tehdä ja saavat kyllä ihastelua kahvipöydässä aikaan. 
                                Mukavaa joulunodotusta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kommentti piristää päivää!